Zipee’s Blog

Blogování pod přezdívkou, chvála a hana anonymity

Posted in Uncategorized by zipee on Říjen 16, 2008

Myslím si Ondřeji, že publišeři s jménem mívají často větší úspěch (Kaluža, Hulán, Vaňhara a spol.), než ti s pouhou přezdívkou. Jestli za čtenářskou přízní stojí používání reálného jména nebo ti nadanější mají větší sklony k otevřenějšímu exhibicionismu to nevím.

Výhody zachování anonymity, ale rozhodně nejsou k zahození. Ochrana před „zlými“ lidmi je možná tou nejmenší.

Přezdívka může být součástí „uměleckého záměru“ (např. Ostravak.Bloguje.cz), také dovoluje pisateli pohrát si více s čtenářem, vtáhnout ho do vlastních plánů, lépe zmanipulovat.

Internet umožňuje oslovovat malé, úzce specializované skupinky lidí někdy protichůdných názorů a přezdívky pak můžou umožnit např. homosexuálovi volícímu lidovce a sbírajícímu military techniku bezproblémově pisálkovat pro své soukmenovce z různých táborů.

Přínosem pro čtenáře-pozorovatele je také to, že pod pláštíkem zdánlivé anonymity někdy o autorovi nalezne víc, něž kdyby byl výtvor řádně podepsán.

Zajímavé je, že přezdívka je někdy spolehlivějším identifikačním znakem než jméno a příjmení a to co čtenáři považují za jméno může být ve skutečnosti přezdívkou.

Pokud někdo pisálkuje na net delší dobu, tak je jeho anonymita víc přáním než realitou.

S pozdravem

Kamil Zeman

Tento text měl být původně odpovědí na komentář pod článkem  Židák Ahyde. Vzhledem k tomu, že mi nakonec vyšlo něco delšího než jsem původně zamýšlel a hlavně proto, že myšlenka odbočila od původní linie, rozhodl jsem se jej umístit do samostatného článku.

Jedna odpověď

Subscribe to comments with RSS.

  1. O.R. said, on Říjen 22, 2008 at 9:17 pm

    Už jsem zapomněl, že jsem ten komentář nakonec odeslal…
    Určitě záleží na tom, jak to/se kdo bere vážně a co vlastně od takové publikace očekává.

    Já jsem se díky tvé reakci na komentář k akci Ahyda dozvěděl o obchodu s doménami a jak to asi u nás chodí. Takže díky tomu, že se Zipee naštval na naštvaného hlinkovce, Ondřej se přes Ahydova kamaráda zapojil do webtrhu. Asi o tom je blogging.
    Začíná se mi to líbit, ale běhá z toho mráz po zádech…
    Ondřej – http://www.podle.me


Zanechat Odpověď

