Zipee’s Blog

Nebezpečí zrušení Gmail účtu

Posted in Uncategorized by zipee on Listopad 9, 2008

Službu Gmail jsem začal používat ještě v době, kdy pro otevření uživatelského účtu byla nutná tzv. pozvánka.  S Gmailem jsem byl až na pár drobnějších problémů spokojen.

Dnes jsem zjistil, že v Programových zásadach služby Gmail mají zanesenu jednu velmi nepříjemnou větu:

Nepřihlásíte-li se ke svému účtu po dobu devíti měsíců, společnost Google tento účet ukončí v souladu se Smluvními podmínkami.

E-mail účet je pro mne docela klíčová záležitost.  S jeho pomocí ovládám množství jiných služeb. E-mail je můj most k několika celkem hodnotným doménám a k financím uloženým u PayPal, PayPay a MoneyBookers nebo složených jako záloha např. na nákup domén.

Devět měsíců nečinnosti se sice zdá být dlouhá doba, jenže člověk nemusí mít příliš velkou fantazii, aby si představil množství událostí, které ho mohou od e-mailu odstřihnout i na delší čas.

Pro stejný problém jsem už jednu obsahově podobnou službu přestal požívat, a teď se budu muset znovu zamyslet kam dál.

6 komentářů

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lubos said, on Prosinec 7, 2008 at 9:37 am

    Ja som si kúpil vlastnú doménu po tom, čo som si prečítal, aké problémy mal John Vanhara zo svojím Gmail účtom:
    http://www.podnikanivusa.com/2008/11/25/muj-gmail-paypal-ucet-hacknut/
    Uhádne niekto moje heslo? nevadí, zmením MX záznamy a fungujem ďalej.
    Tiež som mal na gmail naviazané domény, paypal a stratiť to všetko len kvôli nejakú decku, čo sa nudí, tak to nie.

  2. deLiq said, on Prosinec 10, 2008 at 1:53 pm

    Take uz pracuji na presunu z gmailu na me vlastni servery… Je to pro bussines 100% bezpecnejsi

  3. zipee said, on Prosinec 10, 2008 at 2:34 pm

    to deLiq: S tou bezpecnosti pri „samoobsluze“ mas pravdu, ale tato pravda nebude pro kazdeho. Laik jako jsem ja se pri necem takovem muze zavarit na vetsi bezpecnostni problem nez pri vyuzivani gmailu + to nebube moc privetive k ekonomickemu vyuzivani cacu.

    Trochu zacinam uvazovat na kombinaci gmail na vlastni domene.

  4. Petr S. said, on Prosinec 31, 2008 at 6:34 am

    Ty jo, mít přístupový mail k službám jako PayPal apod. na freemailu je docela odvaha…

  5. w3m said, on Březen 17, 2009 at 9:46 pm

    Google vám číst maily nemá důvod. A myslím že hacknutí GMailu se jen tak nestane, google je znám poctivostí zabezpečení (jen s Chromem trochu uklouznul).

  6. zipee said, on Květen 10, 2011 at 7:51 pm

    to Lubos: K dnešnímu datu jsem přišel zásahem vyšší moci (nikoliv vlastní hloupostí nebo neschopností) už o 3 (slovy třetí doménu). První byla .cz, pak přišla .info no a teď mi ICANN odstavil doménu na TLD .com, takže email na vlastní doméně asi taky nebude to nejspolehlivější řešení.


Zanechat Odpověď

